onsdag 30 november 2016

Cheesecakeprovning


Just nu håller jag på och bakar massa olika (blir 4 stycken) cheesecakes till helgen. 
Sambon ska ha korvtillverkning här hemma med grabbarna, det är en årlig tradition här hemma som är riktigt rolig! 
Killarna dricker öl och gör flera meter olika korvar medans jag och de flickvänner/sambos/fruar o barn som oxå vill kommer pysslar, bakar eller hittar på något annat skoj. 

Så det kommer de att bli till helgen men i år tänkte jag att jag skulle ha en cheesecakeprovning. Tänkte baka en cheesecake till julafton (har fått beställning på det) men tänkte att man kanske skulle göra något mer än en vanlig enkel cheesecake. Så på lördag får folket provsmaka o säga vad de gillar bäst , och nåde dom om de inte tycker lika :P 

Men då jag inte vet ännu hur jag kommer dekorera dom eller hur de ser ut så kan jag inte lägga ut recepten än... men de kommer efter helgens korvtillverkning :D 

Så här blev dom :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar