fredag 9 juni 2017

Cheesecakebakning....

Just nu så har jag o sambon bakat cheesecakes i mängder hemma, eller mängder o mängder mest massor...
Vi ska ha kalas imorgon för oss (vi fyllde båda år denna o förra veckan) och då vi blir några stycken och jag trodde det skulle bli sommarvärme så tänkte jag på cheesecake till efterrätt...

Men ville inte göra en vanlig enkel variant då vi blir närmare 25 personer, så jag håller på med ett experiment, gjort en cheesecake i hög långpanna i naturell smak och sedan en massa mindre cheesecakes i blandade smaker i lite roligare former som jag tänkte man skulle montera ihop ovanpå den stora cheesecaken. Kommer ligga ganska tätt men då kan gästerna få smaka lite olika smaker o själva välja vilken smak de vill ha...

Smakerna som blivit är:
  • Vanilj
  • Choklad
  • Kola
  • Nougat
  • Päron
  • Hallon
  • Rabarber
  • Lakrits
  • Godis
Får se hur det blir imorgon när den monteras ihop och serveras :)

Tjingelingen!


Recepten på de olika smakerna finns här, blev riktigt lyckat! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar