torsdag 9 oktober 2014

Ihoparöra

Igår visste inte vi vad vi skulle ha till middag, hade lite rester från dagen innan som bestod av grillad kyckling och ugnsstekta rotfrukter.... 
Så vi beslöt oss för att göra en ihoparöra :) 
En ihoparöra är att man tager vad man have o rensar kylen o frysen lite :) 

Så jag tog fram en stekplåt, knaperstekte lite bacon och la åt sidan. Sedan slängde jag i: 
  • Grillad kyckling 
  • rotfrukterna som bestod av morötter, majskolvar (delade) och blomkål
Dessa lät jag fräsa runt lite i smör medans jag kokade upp lite pasta vatten. 

När vattnet till pastan kokade så hällde jag i lite
gnocchipasta (de som ser ut som snäckor) och lite fler blomkålsbuketter som fick koka nån minut. 
När blomkålen va färdigkokt (lite al dente) så fick de hoppa i i stekplåten och jag la i några sockerärtor i vattnet istället som fick nån minut på sig att bli klar innan de oxå fick hoppa över till stekplåten. 

Vi ville ha detta till en röra så jag blandade: 
  • ½ burk Crème fraiche som såg ensam ut 
  • chilisås
  • grädde
Jag blandade i chilisåsen i créme fraichen (hade ingen färdigblandad kvar så det fick bli så här) hällde i denna i plåten och hällde över grädde så det blev en härlig röra, detta fick småputtra lite medans pastan kokade färdigt. 
Sedan hällde jag över pastan och baconen i stekplåten och blandade runt allt.


Färdig att servera! Och ärligt talat, det blev riktigt gott! 
Glömde dock ta en bild på detta men gör det nästa gång för detta kommer att bli en rätt som får komma tillbaka till oss :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar