torsdag 19 januari 2017

Tårtor...

Sitter och funderar lite över att snart är
det Isidors 1 årsdag!!! 
Och funderar lite kring det angående tårta/or... ska vi göra en stor eller flera små...? 

Om vi gör en stor, ja då blir det ju enklare men samtidigt kanske lite tråkigare. 
Det blir mer stilrent och kanske festligare med en stor men det kan också vara lite roligt med flera små. 

Om vi gör flera små så blir det förhoppningsvis nån som alla faller i smaken för. Och då har vi klarat av allergikerna. 

Jag får fler recept till bloggen... men det kanske blir för mycket...

Men ja, man fyller ju bara 1 och har sin allra första födelsedag (förutom själva födseln) en gång i livet.... 

Men om jag har flera små tårtor så behöver jag inte ha så möe kakor runt omkring, ja förrutom biskvier då för de e ju sambons favorit så de kommer han att vilja ha...
Men de tål inte alla så då får jag komma på nått till dom oxå. 

Jag är sådan att om vi bjuder hem allergiker eller om det är så att någon inte äter något speciellt pga av nån anledning (hälsa, träning m.m.) så vill jag att de ska känna sig välkomna ändå, de ska kunna äta maten/bakverken som vi gör utan att behöva oroa sig eller vara utanför.

Och där kommer biskvierna in, nu vet vi inte än vilka som kan komma men vi har en nötallergiker, två mjölk och en äggallergiker (o två gottegrisar till diabetiker). 
Och i biskvier är bottnen gjord av äggvita o mandelmassa o socker...... får hitta på nån annan botten isåfall... tur jag har en månad på mig...

Men tillbaka till tårtorna, jag vill gärna testa något nytt, sambon tjatar om Marstårtan (som jag tycker är mer en kladdkaka) och sen funderar jag lite på chokladbollstårtan då den är barnslig, utan ägg, nötter och mjölk... men jag vill ha den som en liten söt tårta och inte som en stor blaffig sak. 

Hade även varit kul om man gjort en tårta i siffran 1. 

Mmm vi får se hur detta slutar om lite mer än en månad..
Säkert stressad som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar