fredag 3 juli 2015

Tareqs Malmömargarita


Tareq Taylor är en person som växer mer o mer för mig, han är otroligt duktig på det han gör samtidigt som han har humor, iallafall i sina program. 


Jag har mest sett honom i Trädgårdstisdag (trädgårdsonsdag o trädgårdsfredag) och han gör mig inte besviken :) 

Han är bl.a en väldigt duktig kock, finns flera böcker o program med honom och i ett av Trädgårdstisdagens program så gjorde han en fördrink som lät riktigt god. 
Han hade själv tagit fram denna drinken så jag tar inte åt mig äran, den är helt hans! 
Ni hittar hans sida med receptet här

Och idag så testade jag den! Och den var riktigt god, enkel att göra och väldigt somrig i smaken!
Kommer definitivt att göra den igen! :)

För 4 personer behöver ni: 

16 cl Malmö Akvavit (kumminkryddad) 
32 cl koncentrerad flädersaft
2 dl färska jordgubbar
4 dl is

Garnering: 

1 dl lättvispad grädde
färsk mynta

Så här blandar ni: 

Vispa grädden lätt. 
Lägg jordgubbar, saft, Akvavit och is i en blender och mixa tills isen är krossad. 
Slå upp i kalla glas, garnera med grädden och färsk mynta. 
Och gärna en liten gubbe på kanten :)
Servera genast! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar