måndag 29 juni 2015

Heta tortillabröd i stekpanna

Vi har länge funderat över vad man ska göra med Tortillasbröden som blir över efter man haft tacos och igår så experimenterade jag lite. 
Jag har sett
flera recept o tips o idéer på vad man kan göra med bröden men dom kommer man ju aldrig ihåg....
Men de e bara att ta lite vad man ha i kyl o frys o lek, matlagning handlar verkligen om att leka :)

Jag hade i mina:

Tortillawraps
Philadelphiaost
crème fraiche paprika/chili
kött . jag hade grillad fläskfilé


Jag började med att bre Philadelphiaost på brödens hela yta, lite krämigt.

Sedan tog jag o bredde ut crème fraiche lite lätt o tunt ovanpå med hjälp av en skeds baksida, det ska endast ge en touch av chilismaken men inte ta över för mycket.

Hacka sedan köttet i mindre bitar, är det för stora bitar så kladdar inte Philadelphiaostens sidor ihop med varandra.
Lägg köttet på ena sidan av wrapsen.

Vik sedan tortillawrapsen på mitten, så du har en halvmåne.
Dela biten på mitten så du har två trekanter istället.

Sätt en torr stekpanna på spisen alt den öppna elden o när den blivit het lägger du ner wraps-trekanterna o låt dom bli heta, nån minut på var sida ungefär.

Servera gärna med en sallad.

Mycket gott o perfekt till frukost, mellanmål, picknick med mera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar