onsdag 25 mars 2015

Våffeldagen

Idag är det våffeldagen o då måste man ju mumsa på våfflor :)
Jag bruka fuska o använda färdigblandad smet där man bara blanda i vatten o matfett och så gjorde jag även idag. Vi hade våra grannar hemma på våffelmys med våfflor, glass, vispad grädde, jordgubbssylt, hackade färska bananer o jordgubbar, socker och barnen hade med sig chokladbollar som de hade på sina våfflor :)

Jag tycker det är svårt att kategorisera in våfflor i dagens alla mål, en del tycker det är en lunch, sambon tycker inte man kan äta de till middag, och en del skulle klassa det som en dessert. Jag tycker det passar in på allihopa :)


Men jag hittade ett våffelrecept uppe på Astrid Lindgrens värld när vi var där sist som jag tänkte jag skulle testa nån gång... Tänkte dela med mig va de...



Vill ni läsa om vår kväll tillsammans så hittar ni de inlägget här, det fick hamna på min andra blogg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar