torsdag 9 februari 2017

Snabb o enkel fusk-kladdkaka

Jag brukar ha en påsmix av något slaghemma i skafferiet om det skulle komma några gäster och man inte har något färdigbaket, några ingredienser eller tid. 

Då kan man snabbt sno ihop en båsmix men min rekommendation är att man piffar upp den lite så smakar den faktiskt gott och som hembakat ändå och man kan inte alltid tro att det är en påsmix :)


I helgen så kom familj o vänner hem lite så där oanmält, det gör inget för folk är alltid välkomna men jag hade inte tid att ställa mig o baka så det fick bli en mix. 

Jag hade en kladdkakamix i skafferiet
som jag blandade till som det stod på förpackningen (blanda i vatten och smält smör). 

Men jag piffade till den lite med att grovhacka lite jordnötter och strödde över kakan innan den gräddades. 
Likaså tog jag lite chokladlinser och strödde över. 
Bröade även formen med lite kokos
Sedan skulle den gräddas i ugnen i 15 minuter, jag skulle nog säga 20 om ni skall äta den med en gång då den var väldigt kladdig! 

Serverade detta med lite vispad vaniljvisp till.

Smaskens! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar