onsdag 23 december 2015

Dan före dopparedan...

Igår och idag har jag hållit på för fullt i köket med att baka och stöka inför julafton,dock så har jag endast gjort gamla godingar... så har tyvärr inga nya recept just nu men vi ska ha vänner på middag på juldan så då kommer nog lite nyheter upp :) 

Det jag gjorde igår var; päronbiskvier (sambons favoriter så det är ett måste) och jordnötssnickers (det är jul för mig!) 
Idag gjorde jag Mars-kladdkaka och ett julbröd fullt med nötter o fröer, väldigt poppis på julbordet. Sambon gjorde även sin stekt inlagda sill, lite senare än vanligt men den har varit slut i hela stan(!) så fick åka iväg en bit imorse för att få tag på sill. 

Nu är allt klart, klapparna är inslagna och ligger klara under granen för att åka med till familjen imorgon. 

Hoppas att ni får en god o mumsig jul så hörs vi i mellandagarna <3

God jul på er!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar