fredag 16 januari 2015

Banan smoothie

Jag började morgonen idag med en banansmoothie :) 
Jag har inte gjort smoothies på evigheter men jag tycker det är en bra frukost alt mellanmål.
Idag blev det med banan och havregryn :) 

Jag höftar lite när jag häller i ingredienserna för man lär sig vad man ska ha i efter någon gång eller två. Mina blir dock alltid för minst två personer så snart är det väl dax att jag lär mig att minska på ingredienserna ;) (sambon är inte glad för smoothies) 

Jag hade i till 2 stora glas:  
  • 2 bananer
  • 1/2 dl Havregryn
  • 1 msk vaniljsocker
  • Ca 4 dl vaniljyoghurt
  • Liten skvätt mjölk

Jag började med att hälla i havregrynen i mixern, lägg i bananerna som ni har skivat upp i mindre bitar och slå över lite yoghurt. Sätt igång mixern tills du märker att bananerna o grynen mixats sönder. 

Häll i vaniljsocker, mer yoghurt och lite mjölk. Kör igång mixern igen till allt blivit en krämig dryck. 

Smaka av. 
  • Är det för mycket havregrynssmak - mer vaniljsocker alt banan. 
  • Är den för rinnig - mer yoghurt 
  • Är den för fast - liten skvätt mjölk till. 

Häll upp i två glas med en sked och gärna ett sugrör :) 
Ta gärna ett finare glas för att göra morgonen lite roligare :) (jag gjorde inte det idag men ska nog göra det nästa gång) 

Hoppas att de smakar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar