onsdag 28 januari 2015

Mina recept...

Jag tycker att matlagning och bakning ska vara roligt och ganska enkelt, är det för komplicerat så blir det ibland fel o tråkigt o då lägger man ner allt... Nee bättre om det är enkelt men ändå så blir det sagolikt gott :) 

Jag lägger upp recept som jag klarar av och som vem som klarar att göra :) 
Och det bästa med matlagning enligt mig är att när du gjort rätten nga gånger så blir du lite varm i kläderna o då vågar du experimentera och göra om recepten lite med lite xtra ingredienser och ge hela rätten en annan smak som du kombinerat fram :) 
Och då upptäcker man hur roligt det kan vara! 
Många recept som man hittar kan vara nåttsånär i ens smak men det kanske är nått som inte faller i smaken, gör om o gör rätt enligt dig istället för att slänga bort receptet...!! :) 
Våga pröva, ändra, experimentera o njut! :)
Smaklig spis!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar