torsdag 11 september 2014

Kategorier

Nu har jag hittat en del stora kategorier som jag tycker passa in här på denna bloggen, det kommer säkert att komma flera stora kategorier med tiden med innehåll som jag inte redigt tycker passar in i de kategorierna som jag redan har. :) 

De kategorierna jag har valt idag är: 



  • Matbröd, bullar o knäcke - Här tänkte jag lägga in allt med bakning om bröd, kvertbröd, tunnbröd o knäckebröd :) 
  • Förrätt - Här kommer det att så småningom komma in olika recept på förrätter och snittar. 
  • Sallad - Här kommer alla salladsrecept att hamna. 
  • Huvudrätt - Här kommer alla maträtter som man kan räkna som huvudrätter. 
  • Efterrätt - Här kommer det att komma in alla desserter, mousser, efterrätter, bakelser o ja allt som är lite större o festligare än en kaka. Även chesecakes, kladdisar o morotskakor m.m.
  • Glass o Sorbet - Inom denna kategorin så kommer all glass o sorbet att hamna
  • Tårtor o Pajer - Här tänkte jag lägga in alla recept på tårtor o pajer (pajer inom bakning) matpajer lägger jag bland huvudrätterna. 
  • Godis - Här kommer det att vara massor med julgodis, praliner, fudge, annat godis.
  • Kakor, stora som små - Här under denna kategorin tänkte jag lägga kakor, stora som små, kletiga som torra kakor
  • Vetebröd, bullar o muffins - Här hamnar allt inom vetebröd, bullar i alla dess former o innehåll, muffins med olika sorters fyllningar och även cupcakes. 
  • Dryck -  denna kategorin tänkte jag lägga in olika saft-tillverkningar, spritrecept och kanske även drinkrecept
  • Inläggningar - kommer att komma olika recept på inläggningar, både kletiga o klara, sill o gurkor o gu vet allt på denna sidan
  •  Dekorationer o Uppläggningar -  tips på olika dekorationer till fester o kalas, mat- o bak-uppläggningar och hur man kan smycka ut olika råvaror på festliga, fina o roliga sätt
  • Tips & Trix - Här tänkte jag att det skulle finnas husmorstips och andra saker som har med mat o bakning att göra. 
  • Pratkvarn - Tänker här att om jag har nått att säga som inte är recept, utan allmänt prat om mat o tankar om mat eller recept jag vill laga…
Hoppas att det underlättar för er när ni kikar in här o vill hitta nått gott eller kul :) 

Alla kategorierna har inte fått nått innehåll än men där har jag lagt in ett litet inlägg på vad den kategorin kommer att handla om, var tvungen att ha ett inlägg under varje kategori så att jag kunde lägga in den stora kategoriraden redan nu :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar